Magia (mystica)
Vide etiam paginam discretivam: magia
Magia[1] vel magice[2] vel ars magica[3] est usus fascinationis ad temperandam potentiam naturae et sortem fati. Qui magia utitur dicitur magus aut maga vel saga.
Ad res actuales mutandas vel futuras portendas, magus vel saga potestates supernaturales seu extraordinarias appellat, verbis, precibus, formulis, phyltribus, sussuris, saltationibus, instrumentis, et aliis ritibus agendis. Inter res supernaturales invocatas ad causam sunt animae e et daemones.
Magia est nomen a verbo Graeco μαγεία 'fascinatio, deceptio' mutuatum, quod invicem a verbo Persico sacerdotem Medicum significanti profectum est.
Index
1 Imago popularis
2 Origines
2.1 Medium Aevum
3 Genera
4 Magia in cultura populari
5 Notae
6 Nexus interni
7 Nexus externi
Imago popularis |
Origines |
Magia in populari medicamenti et remedii studio incepit. Magus quidem primitus medicus Persicus vocatur. Plerumque in pagis materfamilias et veteres feminae, quorum munus erat coquere, ut sagae fungebant.
Remedia traditionalia preces, saltationes, potiones et phyltri, et diaetas speciales includebant. Sagae herbas, fungos, radices, et ranas secundum traditiones coquebant ut iura aut theae medicinales creantur. Saepe hi remedii naturam psychotropicam ostendebant, qua spiritii et manes videntur. Vulgus quamobrem medicinam haud ab potestatibus supernaturalibus distinxerunt.
Medium Aevum |
Medio Aevo creditus est duo genera principalia esse: Magia benefica et malefica vel alba et nigra. Primae origo Deus est, secundae Diabolus. Exemplum magiae nigrae Simon Magus fuit, albae Salomon Rex. Sanctos creditus est miracula facere posse.[4]
Genera |
Alchemia, studium quo metalla et materiae inter se transformentur
Augurium, ubi signa et portenta intepretatur ut futurum praedicatur
Astrologia, ubi astra et alia indicia mundana usurpatur ut futurum praedicatur
Praesentio, quo futurum mente apprehendatur
Telecinesis, quo res distantes mente movantur
Teleportatio, quo homo se subito trans distantias portat
Incantatio, ubi magus vel saga carminibus aut verbis dictis hominem aut bestiam adficit aut movit
Transformatio, ubi homines in animalia transformantur
Veneficium, ubi phyltri et venena creantur
Maleficium, seu magia malefica, magia qua mala fortuna in homines imponatur, aut homines defraudentur vel fallantur
Magia in cultura populari |
Magia in operibus generum phantasiae sive phantasiae mediaevalis sive supernaturalia maxime invenitur. Praeclara opera sint Terra Media, Harrio Potter, Vampire Diaries, Final Fantasy et Warcraft. Magia etiam in omnibus ludis MMORPG phantasiae mediaevalis apparet, tum tales ludi saepe magnopere gignati sunt. Certa opera, sicut Harrius Potter et Vampire Diaries, cantiones per sententias Latinas proclamare adhibent. Libri cantionum res communes in multis operibus quoque sunt.
Notae |
↑ Apul. Mag. 82 et passim; Met. 6.26.
↑ Plin. Nat. 30.10.
↑ Verg. Aen. 4.493.
↑ Jacques le Goff: Kultur des europäischen Mittelalters, Knaur: Monaci et al. 1970, p. 784.
Nexus interni
- Ephesia grammata
- Mystica
- Numen
- Occulta
- Supernaturale
Nexus externi |
Vicimedia Communia plura habent quae ad magiam spectant. |
Fraternitas Saturni .mw-parser-output .existinglinksgray a,.mw-parser-output .existinglinksgray a:visited{color:gray}.mw-parser-output .existinglinksgray a.new{color:#ba0000}.mw-parser-output .existinglinksgray a.new:visited{color:#a55858}
(Germanice)
Magia Terrae Mediae in Tolkien Gateway vicipaediá
(Anglice)
Magia in Harrio Potter in Harry Potter Wiki vicipaediá
(Anglice)